dimarts, 28 d’abril del 2020

"Sant Jordi Confinat" de 3r A



"Sant Jordi confinat"
Hi havia una vegada un drac molt dolent que es deia Coronavirus. Aquest drac era molt, molt petit i tenia un germà que era molt gran i que va passar a España. Abans de passar per Espanya va començar per Xina i desprès va anar a Itàlia i va arribar fins a Espanya. 
Allà va començar a infectar molta gent i els sanitaris cavallers intentaven lluitar amb el drac que es deia Coronavirus, però el drac, seguia infectant a molta gent. Els sanitaris seguien treballant per fer una espasa vacuna per derrotar el drac però estaven desbordats perquè el drac Coronavirus era tan, tan i tan petit que no el podien veure. 
El rei i la reina van ordenar a tots els habitants del seu regne que es quedessin confinats i amagats a casa perquè el drac no els trobés. I tota la gent s'avorria perquè només podien sortir de casa per anar a comprar menjar, per anar el metge i per anar a passejar el gos. Els nens i nenes parlaven per aplicacions amb els seus amics i amigues de tot el que estava passant a fora de casa seva. 
Cada vegada el drac tenia més fills i per això, la gent havia de sortir al carrer amb mascaretes i guants.
Temps més tard els cavallers sanitaris van aconseguir la vacuna contra el drac Coronavirus per què ell i els seus fills anessin al cel per sempre.
I llavors tots els de l’Escola camins ho vam celebrar fent una festa tots junts i ens ho vam passar molt bé!!
I va ser així com els cavallers sanitaris li van posar la vacuna al drac anomenat Coronavirus i els seus fills van anar cap el cel per sempre.
Més tard, els cavallers sanitaris van trobar un germà que es va fer més gran i és deia Covid-19 i ens van dir que ens quedéssim de nou a casa. Cada dia estàvem més avorrits i avorrides confinats a casa… Però tots els dies, a les vuit, ens animàvem i sortíem als nostres balcons i finestres per aplaudir als nostres cavallers sanitaris. 
Així els dies van anar passant i va arribar el dia de Sant Jordi. Tots els nens i nenes de l’Escola Camins van sortir a les finestres a llegir un poema, que espantés el Covid-19. 
Quan van comunicar-nos que el dia 26 de abril podríem sortir una estona al carrer els nens i les nenes, quina il·lusió! Només podíem sortir una estona petita i amb una mascareta higiènica, mantenint la distància de 2 metres i, sobretot anar amb molt de compte perquè aquest drac ens podia atacar en qualsevol moment. 
El primer dia que ens van deixar sortir al carrer, jo estava a la plaça de casa, i vaig sentir un soroll molt estrany…….Era el drac que venia cap a mi!!! Quan el drac es va apropar, vaig lluitar amb sabó i el drac es va escapar. Jo vaig continuar gaudint del carrer.
La vida va continuar però era molt diferent. Havíem de vigilar perquè el drac Coronavirus ens podia tornar a atacar sense avisar. Les persones del poble es rentaven molt les mans, caminaven separades i, tot i voler abraçar-se i fer-se petons, van entendre que no ho podien fer perquè així el drac que es quedaria sense força, marxaria i guanyaríem.
Finalment, els científics savis van descobrir la vacuna per matar al drac Covid -19 i tots els que estaven malalts es van salvar. Però no tothom podia comprar aquesta vacuna. Calia que arribessin a les farmàcies de tots els pobles del món perquè sinó estarien en perill de tornar se a contagiar del drac Covid - 19.
I a diferència de la llegenda que coneixem, no hi va haver cap casament al final ja que com que era temps de confinament no se'n celebraven. 

Així que, com acaben moltes llegendes, tant sols falta dir... I tot això es tan veritat que potser mai no ha passat!

Nens i nenes de la classe de 3r A




21 comentaris:

  1. Hola,
    m'ha encantat el conte pero acaba trist.....

    Sara Marinas

    ResponElimina
  2. A mi el que he trobat mes divertit es quant el drac Coronavirus va tenir molts fills que tambe infectaven a la gent

    Jan

    ResponElimina
  3. A mi la part que més m'ha agradat és la que lluitava amb sabó la persona sense nom (millor que li posem un nom o si no no se sabrá el protagonista). I sóc el Martí i no sóc anònim!

    ResponElimina
  4. M'ha semblat interessant que entre tots hàgim fet una història que tingui sentit. Ja que crec que és molt difícil, amb tots.

    Berta 3rA

    ResponElimina
  5. A mi el que més m'ha agradat es quan els cavallers sanitaris van
    aconseguir la vacuna contra el drac i ho vam celebrar fent una festa a l'escola camins.

    Naya García 3rA

    ResponElimina
  6. Alvaro, m'ha agradat molt la historia perquè té una real i una mica d'intriga i ho hem fet tots junts. No m'ha fet gracia res però era interesant la historia-

    ResponElimina
  7. Hola sóc en Raúl. A mi no m'ha agradat perque trobo la historia aburrida, tota la estona es repeteix lo mateix.

    ResponElimina
  8. No vull ferir a ningu, tan sols es la meva opinio. Raúl

    ResponElimina
  9. M'ha semblat divertit el seguent tros que anava darera meu. I sembla que no tingui final, el final no sembla un final. La idea de fer-ho tots junts m'ha agradat.

    Ivet Terricabras Coma

    ResponElimina
  10. Hola a mi la part que mes m'a agradat es quan els caballers lluitaven amb sabó.

    Nora Bargans. 3ra

    ResponElimina
  11. A mi m'ha agradat quan els sanitaris estaven lluitant contra el coronavirus.
    Visca els sanitaris🌈😷


    Damià lopez sanchez

    ResponElimina
  12. A mi m'ha agradat quan es lluitaba amb aigua i sabó i el drac s'escapava.

    Oriol Gaig Taouri

    ResponElimina
  13. A mi m'ha agradat quan apareixia el COVID-19 com a drac de la història de sant Jordi. I que lem escrit entre tots/es.


    NÚRIA CLARIANA 3rA.

    ResponElimina
  14. A mi el que m'ha Agradat és que ens podem trucar

    Genar Pajuelo

    ResponElimina
  15. Abril Castilla Pratginestós30 d’abril del 2020, a les 11:56

    A mi m'ha agradat la part que els científics savis van trobar la vacuna per matar el drac Coronavirus i així salvar a molta gent.

    Abril Castilla Pratginestós

    ResponElimina
  16. Respostes
    1. ORIOL LOMBARDO. (Encara que a "respon com a: ..." possis el teu nom, surt el comentari com Anonim (alguna cosa no va bé).

      Elimina
  17. M'ha agradat quant els científics troben la vacuna per el covid-19
    Cesc Maz

    ResponElimina
  18. A mi m'ha agradat participar en fer un conte, i la part que més m'ha agradat es la part que troben la vacuna i el coronavirus se'n va per sempre al cel.

    Júlia Llopis

    ResponElimina
  19. A mi m'ha cridat l'atenció que coronavirus i covid-19 han de ser parents, perquè s'assemblen molt. M'ha agradat la gran festa!!!
    Dani Rodríguez

    ResponElimina
  20. HOla nois i noies, jo us vull FELICITAR a tots i totes perquè crec que heu aconseguit un conte ben xulo i original! Felicitats de nou i visca els Sanitaris i Sanitàries per tota la feina feta a la realitat i a la ficció ! (Íria)

    ResponElimina