diumenge, 29 de març del 2020

Material per calcular.


Hola nois i noies,
Segur que trobeu a faltar les nostres sessions d'eines matemàtiques setmanals!  O potser no tant, però és interessant  que aneu recordant les activitats que fem a l'escola i que us atreviu a fer nous reptes! Sabeu que les tutores contestem els vostres correus i us podem ajudar!!

Per tal que pogueu continuar practicant a casa, les mestres de Tram 3 hem decidit fer-vos arribar alguns vídeos i tutorials que us ajudaran a recordar i continuar practicant tot el que estàvem fent a aquestes sessions. També us poden ser útils per compartir amb les famílies com hem treballat  la introducció de les operacions  i les seves estratègies de resolució a l'escola.

Avui us compartim el primer vídeo, aquesta vegada la tutora de 4t A, la Cristina,  s'ha animat a fer la presentació. Mica en mica (estigueu atents i atentes que els propers ja estan preparats!!)  us anirem penjant més vídeos  amb recordatoris de les estratègies treballades i  la manera d'expressar-ho a partir d'algoritmes matemàtics.

ENLLAÇ

(Recordeu que per entar en aquest enllaç només ho podreu fer des del correu de l'escola, ja que és un vídeo d'àmbit escolar. Si algú té problemes per entrar al seu correu, notifiqueu-nos i ho intentem solucionar.)


 A partir d'aquest vídeo us fem unes propostes: 

PROPOSTA 1: 

Com fa  la Cristina al vídeo,  podeu fer una foto explicant el material què fareu servir per identificar i manipular amb les unitats, les desenes, les centenes i els milers.  I qui ho necessiti ho podrà utilitzar per realitzar les operacions o propostes que us anirem fent de manera manipulativa.

Per exemple, la Cristina ha fet  servir:

  • Unitats: Cigrons
  • Desenes= Retoladors / 10 cigrons= 1 retolador
  • Centenes: Taps de conserva / 100 cigrons= 10 retoladors= 1 tap de conserva 
  • Milers= gots de plàstic / 1.000 cigrons = 100 retoladors = 10 taps de conserva= 1 got 

SEGONA PROPOSTA: 
  • Penseu una operació ( pot ser una suma o una resta).  Per exemple:  57 - 23  o 354 - 158  o 2321 + 1024 . Cadascú que trii segons el seu nivell però tenint en compte que heu d'anar avançant i proposar-vos reptes per anar-vos superant.  
  • Troba la solució utilitzant l'estratègia que millor et vagi: manipulant material,  representant, fent servir un  l'algoritme estàndard... 
  • Un cop tingueu comprovat que el resultat és l'adequat: inventeu un problema que es solucioni amb aquesta o aquestes operacions. 
  • Per finalitzar ens podeu enviar el problema i la resposta (dibuix, foto o escrit) a:
 igomez@escolacamins.cat
 asegovia@escolacamins.cat

Vinga, a triar i remenar materials per poder fer aquesta proposta! 

3 comentaris:

  1. Bon dia, ens podeu donar permis per accedir al video.
    Gracies!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Núria, per entrar a l'enllaç cal que ho facis des del mail de l'Escola Camins, si no no és possible. Moltes gràcies!

      Elimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina