dissabte, 18 de febrer del 2017

ENS PESEM!

DESPRÉS DE L'EXPERIÈNCIA PESANT LES CARBASSES COMENCEM A PENSAR EN QUIN ÉS EL PES DE DIFERENTS COSES... I EL NOSTRE PES? SABEM QUE L'ENZO I L'ALBA EN NÉIXER HAN PESAT APROXIMADAMENT TRES QUILOS, I NOSALTRES EN NÈIXER? I ARA? 

COMENCEM A FER SUPOSICIONS SOBRE EL NOSTRE PES EN NÉIXER I EL NOSTRE PES ACTUAL, HAURÀ CANVIAT MOLT? APUNTEM LES NOSTRES SUPOSICIONS EN UNA GRAELLA. TAMBÉ COMENCEM A PENSAR QUI DEU PESAR MÉS DE LA CLASSE, SERÀ QUI ÉS MÉS GRAN D'EDAT? HAUREM DE COMPROVAR-HO...

AMB LES BALANCES QUE HAN PORTAT L'IRIS, EN MAX I L'ORIOL PÉREZ FEM TRES GRUPS DE TREBALL I ENS ORGANITZEM PER PESAR-NOS... EN UNA LLISTA APUNTEM ELS COMPANYS I COMPANYES DEL GRUP PER ORDRE D'EDAT PER TAL DE COMPROVAR L'HIPÒTESI INICIAL DE TREBALL "QUI ÉS MÉS GRAN D'EDAT PESA MÉS". DESPRÉS DE COMPROVAR TOTS ELS RESULTATS ENS ADONEM QUE NO ÉS REAL JA QUE HI HA INFANTS QUE HAN NASCUT PRIMER QUE PESEN MENYS QUE D'ALTRES QUE HAN NASCUT MESOS MÉS TARD.



OBSERVANT ELS PESOS PENSEM UNA ALTRA SUPOSICIÓ. "ELS MÉS ALTS PESEN MÉS" PERÒ TAMBÉ COMPROVEM QUE NO SEMPRE ÉS CERT JA QUE HI HA INFANTS MÉS ALTS QUE PESEN MÉS QUE D'ALTRES MÉS BAIXOS. L'IRIS I LA PAULA TENEN EL MATEIX PES PERÒ TENEN ALÇADA DIFERENT... ARA SÍ QUE HO TENIM CLAR!

TENIM GANES DE SEGUIR APRENENT I ENCARA FEM UNA ALTRA SUPOSICIÓ: "ELS MÉS GROSSOS PESEN MÉS". AQUÍ DE SEGUIDA RECORDEM EL TREBALL FET AMB LES CARBASSES ON LA DE LA LUCÍA PESAVA MÉS QUE D'ALTRES QUE EREN MÉS GRANS. FINALMENT ENS ENDRECEM PEL NOSTRE PES.



EN UNA ALTRA SESSIÓ TREBALLEM EN GRUPS MÉS PETITS APRENENT A BUSCAR INFORMACIÓ EN UN QUADRE DE DOBLE ENTRADA I A UTILITZAR UNS SÍMBOLS MATEMÀTICS PER EXPRESSAR "MÉS", "MENYS" O "IGUAL". UNA EXPERIÈNCIA D'APRENENTATGE MOLT DIVERTIDA QUE ENS HA PERMÈS CONÈIXER UNA MICA MÉS SOBRE NOSALTRES MATEIXOS I EL PES.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada